Go to abstract

Samenvatting

Gemeentes, provincies en ministeries hebben behoefte aan een vraagbaak voor specifieke informatie over risico's van chemische stoffen. Uit deze evaluatie blijkt dat de Helpdesk RIVM SEC deze rol adequaat vervult. Dit briefrapport is een vervolg op het "Verslag Helpdesk RIVM Stoffen Expertise Centrum 2010". Helpdesk RIVM SEC De helpdesk is ingebed in de website Risico's van Stoffen. Dit vergroot het aantal informatiebronnen en (zelf)zoekmogelijkheden. De helpdesk beantwoordt verschillende typen van vragen: doorverwijzingen, feitelijkheden en interpretaties/beoordelingen. De Helpdesk RIVM SEC opereert naast andere helpdesks binnen het thema risicobeheersing van stoffen. De niches van de afzonderlijke helpdesks zijn helder afgebakend. In dit briefrapport worden de resultaten van de Helpdesk RIVM SEC in 2011 geƫvalueerd. Voor wie bedoeld Overheidsinstellingen vormen de primaire doelgroep van de helpdesk. Vragen van andere sectoren worden over het algemeen beantwoord met doorverwijzingen naar andere bronnen. De Helpdesk RIVM SEC speelt een belangrijke rol bij (praktijk)vragen van professionals over risico's van stoffen.

Abstract

Cities, provinces and ministries need specific information on the risks of chemical substances. This annual report shows that the RIVM SEC helpdesk provides this information. This annual report is a follow up of the report "Verslag Helpdesk RIVM Stoffen Expertise Centrum 2010".

Helpdesk RIVM SEC
The helpdesk is part of the "Risico's van Stoffen" website. This website increases the number of search possibilities. The helpdesk answers three types of questions: referrals, facts and interpretations/assessments. The helpdesks operates besides other helpdesk in the field of risk management of chemical substances.

Target group
Governmental organisations are the primary target group for the helpdesk. Questions from other organisations are usually answered with a referral to another information source.

Overig

Grootte
432KB