Mogelijke hormoonverstorende werking butylparabeen onderzocht RIVM heeft een literatuuronderzoek verricht naar de hormoonverstorende werking van butylparabeen.
Hormoonverstorende werking van methyl-, ethyl- en propylparabeen nog onduidelijk Het RIVM heeft literatuuronderzoek verricht naar de hormoonverstorende effecten van de drie meest gebruikte parabenen (methyl-, ethyl- en propylparabeen) en de blootstelling van consumenten aan dez
Aanwijzingen dat BPA effect heeft op immuunsysteem RIVM vroeg in maart 2016 met de publicatie van het rapport “Bisphenol A: Part 2. Recommendations for risk management” aandacht voor effecten van bisfenol A (BPA) op het immuunsysteem.
Pierre Wind kookt met leerlingen bij uitreiking eerste vignet Gezonde School voortgezet onderwijs Op vrijdag 14 november heeft het Vechtdal College in Dedemsvaart het vignet Gezonde School voortgezet onderwijs ontvangen.
Brede interesse in gezonde kinderopvang Kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en ouders hebben interesse in een aanpak voor gezonde kinderopvang; dit geldt ook voor de introductie van een speciaal vignet gezonde kinderopvang.
Opening eerste Gezonde Schoolplein in IJsselstein Op woensdag 8 oktober heeft het Schoolpleinen ActieTeam van basisschool De Tandem in IJsselstein het eerste Gezonde Schoolplein geopend.
Bijna vijftig scholen starten met aanleg Gezond Schoolplein De komende periode gaan negenveertig scholen van start met de realisatie van hun Gezond Schoolplein.
Een op de vier scholen werkt aan gezondheid op school met #Jeugdimpuls Een kwart van alle scholen in het primair, secundair en middelbaar beroepsonderwijs heeft zich in de afgelopen twee jaar ingezet om de gezondheid op school te verbeteren.
RIVM maakt overzicht mogelijke risico’s bisphenol A Het RIVM heeft een overzicht gemaakt van de mogelijke risico’s van bisphenol A (BPA) voor mens en milieu. BPA zit in veel verschillende producten en heeft effect op het hormoonsysteem.
Promotiefilm Gezonde School in het voortgezet onderwijs “Uit onderzoek blijkt dat gezonde leefstijl op school pas echt effectief is als je het vanuit het schoolbeleid op allerlei terreinen toepast.” Dat benadrukt de voorzitter van de VO-Raad, Paul Rosem